Autoelektrika ADS Autoprofil Morava - Internetový obchod

Alternátory

ALTERNÁTORY, GENERÁTORY, DYNAMA

 

Řemenice

 

Uvědomujeme si, že alternátor je v každém vozidle velmi důležitým agregátem. V posledních letech dochází ke zvyšování prodeje startérů a alternátorů na úkor náhradních dílů. Společnost ADS AUTOPROFIL se přizbůsobuje tomuto trendu a nabízí vám širokou nabídku alternátorů a dynam. Dodáváme také např. moderní, vodou chlazené alternátory (např. vozidla Mercedes).

 

Naše nabídka dobíjecích agregátů se skládá:

- ze zcela nových alternátorů vyráběných originálními výrobci
- z repasovaných alternátorů např. dodavatele BOSCH - Bosch Exchange, Valeo, WooD Auto UK nebo HC Parts od společnosti CARGO
- z tzv. brand new alternátorů, což jsou alternátory vyráběné druhovýrobci jako Dixie, WPSWooD Auto UK nebo např. Unipoint

 

U alternátorů dochází k opotřebovávání dílů jako v každém jiném agregátu. Pokud již dojde k nějaké příhodě, jež vyžaduje zásah autoelektrikářského servisu, je vždy vhodné kromě odstranění vlastní příčiny také preventivní kontrola všech opotřebovatelných dílů, případně jejich výměna. Mezi díly označované jako spotřební materiál patří především:

 

Sběrný kroužek

Je vždy velmi důležité, v jaké stavu se sběrný kroužek nachází. Potřebuje-li vyměnit, rozhodně se vyplatí kupovat kvalitu. Sběrné kroužky se časem opotřebovávají  a může dojít až  k vytvoření drážek na měděném prstýnku kroužku. Pak je nutné jej včas vyměnit, k čemuž je vhodné použít speciální nářadí z naší nabídky určené ke stahování sběrných kroužků nové generace kompaktních alternátorů. U nás nakoupíte sběrné kroužky od HC CARGO nebo GEBE, případně další dodavatele.

 

Ložisko

Ložiska jsou často velmi rozdílné kvality a ceny. V naší nabídce nabízíme ložiska světových výrobců špičkové kvality - NSK, NTK, NTN, FAG, SKF, INA, nebo také kvalitní řadu ložisek WBD nebo KBC. Největší oblibě zcela dominují ložiska NSK a NTN.

 

Lůžko ložiska

V alternátorech Bosch nebo Paris Rhone / Valeo je ložisko uložené v plastovém pouzdře, kterému se odborně říká lůžko ložiska. Kvalita plastu je důležitá z hlediska teploty tání použitého materiálu. Nekvalitní lůžka ložisek mohou při vyšších teplotách (v létě při současném zapnutí světel, puštěném ventilátoru, ap.) změnit svůj tvar, čímž se vytvoří nažádoucí vůle pro uložené ložisko, které může způsobit destrukci alternátoru. Nabízíme kvalitní lůžka ložisek značky BOSCH, HC CARGO nebo GEBE (IKA).

 

Uhlíky alternátoru

Snažíme se nabízet vždy více značek a více výrobců tak, abyste si dokázali opravdu vybrat právě toho svého ověřeného dodavatele. Našimi dodavateli uhlíků je např. italský výrobce ECS dodávající svou produkci do prvovýroby (Bosch, Lucas, Delco, Valeo, ...), dále německá firma IKA nabízející uhlíky a držáky uhlíků GEBE, originální výrobce autodílů Magneti Marelli a samozřejmě HC CARGO.

 

Volnoběžná řemenice alternátoru

Volnoběžná řemenice - řez

 

 

 

Úlohou volnoběžné řemenice (také řemenice alternátoru s volnoběžkou) je odpojení alternátoru od nerovnoměrného otáčení klikového hřídele motoru. Alternátor představuje v pohonu agregátu největší setrvačný moment.

 

 

Hlavní přednosti volnoběžné řemenice

 

  • Nižší průměrná spotřeba paliva
  • Snížení hladiny vibrací při nízkých otáčkách
  • Zkracuje napínací dráhy
  • Zvyšuje životnost drážkového řemene
  • Zvýšení počtu otáček alternátoru při volnoběhu
  • Snížení prokluzování a vibrací řemene na řemenici alternátoru při změnách rychlostí
  • Prodlužuje životnost a významně snižuje hlučnost ložisek váčkového hřídele a dalších poháněných jednotek (vodní pumpa, kompresor klimatizace, ...)
  • „Šetří" regulátor alternátoru tím, že snižuje hodnoty kolísání napětí
  • Celkově prodlužuje životnost alternátoru

 

Odpojovací funkce

Volnoběžná řemenice odpojuje rotor alternátoru od nerovnoměrných otáček klikového hřídele, a to až do doby, kdy motor točí cca 2000 otáček/min. Funkce odpojení volnoběžné řemenice závisí na zatěžování motoru (amplituda torzního kmitání), na setrvačnosti a na stupni zatěžování alternátoru. Kromě toho také volnoběžná řemenice odpojuje setrvačnost alternátoru během podstatného snížení počtu otáček motoru, např.  změna rychlosti při řazení.

 

Konstrukce

Volnoběžná řemenice se skládá z oběžného kotouče, který na svém vnějším průměru vykazuje potřebný „V" profil k použití klínového žebrovaného řemenu, z jednotky volnoběhu s dvojím ložiskovým uložením, vnitřního a vnějšího kroužku a dvou těsnění. Na ochranu proti silnému přítoku vody a případně jiných nečistot se na přední stranu řemenice upevňuje zaklapnutím ochranná krytka.

Volnoběžná řemenice je konstrukčně jednoduchý stavebnicový systém, který umožňuje rychlé řešení pro každou další novou aplikaci.

 

Hlavní části alterátoru

Má-li se spotřební materiál měnit po určitém množství najetých kilometrů v generálkách alternátorů, další náhradní díly vyžadují výměnu vždy, pokud je u nich zjištěna závada. Mezi takové náhradní díly se řadí:

 

  • rotor
  • stator (statorové vinutí)
  • regulátor napětí
  • diodový můstek (diodový nosič, diodový blok)
  • přední víko
  • zadní víko
  • řemenice
  • ventilátor (větrák)